דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריקודים סלוניים 

מאת    [ 25/08/2013 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3676 פעמים ]

הריקודים הסלוניים לסוגיהם, קיימים כבר מאות שנים. הזרם האירופאי החל כבר במאה השבע עשרה, במסורת של ריקוד שהתפתחה בסלוני האצולה, בין היתר כדי לבדל את המעמדות הגבוהים מדלת העם. מדובר בריקודים לזוגות אשר התפתחו במקומות שונים ובזמנים שונים בתרבות המערבית. בעשורים האחרונים מקומם של הריקודים הסלוניים נדחק, אלא מול תרבות מועדונים מודרנית שהציעה ריקודים חופשיים ומשוחררים ממוסכמות, אך בשנים האחרונות זוכה התחום לעדנה. עולים ממדינות חבר העמים לשעבר הביאו איתם מורשת תרבותית ומקצועיות ותוכניות 'רוקדים עם כוכבים' שזוכות להצלחה גדולה בכל העולם עוררו עניין ברומנטיקה של הריקודים הישנים.


מה מבדיל ריקודים סלוניים מריקודים אחרים?

בניגוד לריקודי פולקלור אחרים שהיו נהוגים בתרבויות שונות, מדובר בריקודים לזוגות שניתן לאפיין בקצב מסוים, בסגנון מוזיקה ותנועה (ועל כן ניתן לשפוט מי מוצלח יותר). ריקודי פולקלור אחרים לרוב שימשו לריקודי חגיגה עבור קבוצה גדולה של אנשים, עבור פולחן ועובר טקסים תרבותיים או דתיים שונים. ריקודים סלוניים מזוהים מאוד עם התרבות המערבית ולרוב בעלי מאפיינים רומנטיים.

 

סוגי ריקודים סלוניים

נהוג לחלק את הריקודים הסלוניים לשני סוגים עיקריים : ריקודים אירופאים וריקודים לטינו אמריקאים. בין הריקודים האירופאיים תמצאו את הואלס האנגלי והוינאי, הקוויק סטפ והפוקסטרוט. ריקודים לטינו אמריקאים כוללים את הטנגו הארגנטינאי, הצ'ה צ'ה צ'ה, הרומבה הקובנית, הסמבה הברזילאית והפסדובלה (למרות שמקורו בספרד). ריקוד הג'ייב הוא ריקוד המשוייך לארצות הברית המשלב אלמנטים של טוויסט ורוקנרול.

ריקודים סלוניים למקצוענים

כבר במאה השבע עשרה היו תחרויות ריקודים, הקרן לקידום ריקודים סלונים שמה לעצמה למטרה לקדם את התחום בארץ, הן ברמה המקצוענית – בקיום תחרויות ותמיכה ברקדנים מובילים והן חינוך ילדים למסורות הריקוד השונות. רקדנים ישראלים מובילים משתתפים בתחרויות זוגות ברחבי העולם ואף זוכים להישגים ועבור חלק מהם מדובר במקצוע לכל דבר. מיותר לציין שכדי להגיע לרמת ריקוד בינלאומית יש צורך הרכישת יסודות מקצועיים כבר בגילאים צעירים ואימון של מספר שעות ביום. הקרן פועלת מתרומות ומקיימת אירועים ופעילויות שמביאים את הריקוד הסלוני אל הקהל הרחב. בנוסף מנסה הקרן לתמוך מקצועית בהשתלמויות שנערכות על ידי מומחים מחו"ל, בקהילת הרקדנים ומאמני הריקוד הסלוני בארץ.

קורס ריקוד סלוני למתחילים

יש לא מעט חוגים וקורסים ללמידת ריקודים סלוניים לחובבים ויש להם הענות גבוהה בכל הגילאים – בקרב צעירים ומבוגרים שמחפשים את הריגוש של ריקוד מהדור הישן. יש גם לא מעט קבוצות לילדים. הרבה עולים ממדינות חבר העמים לשעבר, שיודעים להעריך את האסתטיקה של הריקוד הסלוני שולחים את ילדיהם לחוגים הללו, בין היתר כדי לחבר אותם לשורשים התרבותיים של הוריהם.

ריקוד החתונה שלכם

עבור רבים, ערב החתונה הוא צומת שבו ידרש זוג להפגין יכולות על רחבת הריקודים זוגות רבים בוחרים לקחת מספר שיעורים בריקוד סלוני על מנת שלא לאכזב ולהרשים את האורחים ובני המשפחה בריקוד הסלאו המסורתי וגם לאחריו. גם מי שלא ניחן בכישורים כרקדן יכול לרכוש ביטחון ומיומנות בסיסית במהלך מספר שיעורים ולהגיע מוכן לערב הגדול של חייו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב